Erdő, erdő, erdő…

A részecskeszűrő tisztítást komolyan kell venni!

Részecskeszűrő tisztítás

Részecskeszűrő tisztítás

A dízel autók élete sem csak móka és kacagás – legyen bármennyivel is kedvezőbb áron az üzemeanyag a számukra. Mert azzal sajnos mindig számolni lehet ez esetükben (mintegy Damoklész kardjaként), hogy a részecskeszűrő tisztítást nem sikerül megoldani, s emiatt aztán az egész szűrőt cserélni kell. Ennek a költsége pedig akár még a félmillió forintot is meghaladhatja egyes autótípusok esetében! Na jó, de mi az a részecskeszűrő, és miért kell a részecskeszűrő tisztítást olyan komolyan betartani? Nos, a részecskeszűrő (DPF) arra szolgál a dízel motor esetében, hogy megszűrje a motorból távozni szándékozó füstöt az egészségre igen káros koromtól. A korom így fennakad a szűrőn, így nem lesz képes bejutni a tüdőbe, onnan pedig a véráramba. A részecskeszűrőt a lerakódott koromtól időnként (havonta egyszer) meg kell szabadítani; a folyamat alapesetben automatikusan megy végbe akkor, amikor a dízel autó legalább fél órán át 2000-es fordulatszám felett suhan éppen. Mivel a részecskeszűrő tisztítást nehéz városi körülmények között elintézni, ahol általában nem lehet így haladni, így ekkor alternatív megoldás után kell nézni. Például le kell menni néha az autóval vidékre, ahol lesz tér és idő komolyabban kihúzatni a motort.